Article: AN0002155Updated: 21.09.2018
Skriptovací možnosti systému ObjectGears jsou široké. Rozšiřují možnosti základního nastavení o další pokročilejší funkce. Pomocí skriptů můžete provádět složitější kontroly před uložením záznamů nebo manipulovat s daty, spouštět importy, exporty, workflow nebo joby.
Ve všech skriptech lze používat základní funkce (objekt OG) a dle typu použití skriptu další objekty specifické pro určité použití (popsáno dále).
Jak psát skripty
Pro skriptování v systému ObjectGears je použit jazyk JavaScript, který je rozšířený o vlastní objekty a datové typy. Skriptování je tak jednoduché a vystačíte se základní znalostí programování. Pro základní seznámení jsme připravili stránku s přehledem jednotlivých programovacích konstrukcí.
Objekty skriptu vs. datové typy
Všiměte si, že některé objekty skriptů se jmenují stejně jako datové typy OG. Toto pojmenování je zvoleno z důvodu transparentnosti. Objekty skriptů obsahují funkce pro práci s daným datovým typem, zatímco datový typ obsahuje vlastní data třídy, exportu, importu...
Např. pro načtení záznamu ze třídy slouží tento zápis:
var dr = OG.DataRow.GetDataById( 10, 100);
Příkaz používá metodu GetDataById z objektu skriptu OG.DataRow a metoda vrací datový typ DataRow.
Speciální objekty
Existují i další skriptové objekty systému ObjectGears, ty jsou však pro speciální určení, např pro některé aktivity workflow. Jsou popsány na jiném místě této nápovědy. Zde uvádíme jejich seznam:
Opakované použití skriptů
V případech, kdy potřebujeme určitý skript použít vícekrát, využijeme bloky skriptů, jejichž funkce lze následně volat z různých míst ObjectGears (tlačítka, pravidla, workflow...). Podívejte se na příklad.
Testování skriptů
Pro otestování skriptů nebo pro spuštění skriptu za účelem změny dat můžete použít Skriptovací okno.