1. Bloky skriptu

    Article: AN0002008Updated:

    Bloky skriptu slouží k vyčlenění opakovaně používaných částí skriptů na jedno místo. Vyčleněním získáte několik výhod:

    • Jednodušší kód v místě volání
    • Soustředíte společnou funkcionalitu na jedno místo
    • Lépe udržovatelný kód

    Bloky skriptu jsou viditelné ze všech modelů a dají se používat ve všech skriptech.

    Dostupné jsou pouze povolené bloky. To můžete s výhodou využít pro rychlou náhradu kompletní funkcionality za jinou. Jeden blok vypnete, připavený blok zapnete, starému bloku změníte kód na nový a pro nový blok použite původní kód starého bloku.

    Pravidla pro kód

    Při vytváření věnujte pozornost kódu bloku skriptu. Kód je jedinečný přes celý systém ObjectGears a s ohledem na používání ve skriptech jej nedoporučujeme měnit. Při případné změně kódu použijte funkci pro vyhledání ve skriptech a funkcích, abyste kód změnili také na všech místech, kde je použit.

    Doporučujeme pro vaše bloky skriptu použít v kódu prefix. Tím se v budoucnu nedostanete do kolize s jinými bloky od budoucích používaných modelů.

    Příklad

    Definujeme si blok skriptu s kódem custom_Functions a v něm uvedeme:

    function MyFunction1()
    {
    OG.Log.Write('Hello world.');
    }

    Před použitím bloku ve skriptu je třeba uvést definici bloku skriptu. Definice zadáme na začátku skriptu. Při použití více bloků je zadáme na jednotlivé řádky. 

    První řádek obsahuje definici použitého bloku skriptu s kódem custom_Functions. Na druhém řádku zavoláme funkci MyFunction1, která se v daném bloku nachází.

    //#block custom_Functions
    MyFunction1();

     

×