Článek: AN0002356Aktualizováno:: 25.01.2021
Datový model tohoto řešení bude velmi jednoduchý. Bude nám stačit jedna třída pro uložení odpovědí se sloupci Jméno a příjmení, Email, Otázka 1, Otázka 2 atd. V tomto jednoduchém příkladu definujeme otázky a správné odpovědi přímo ve skriptech.

Dále vytvoříme Stránku pro vyplnění dotazníku a Stránku pro losování
Stránka pro vyplnění dotazníku
Na záložce Schéma stránky zvolíme Vlastní a definujeme schéma:
{{0:Content}}
<div class="c">
{{Button:save}}
</div>
<br/><br/><br/>
Do stránky vložíme dva webparty. Webpart HTML text pro definování záhlaví stránky a webpart Skript pro definici otázek, vykreslení ovládacích prvků formuláře a definování stylů.

Výsledná stránka dotazníku pak vypadá takto:

Stránka pro losování
Na záložce Schéma stránky zvolíme Vlastní a definujeme schéma:
{{0:Content}}
<br/><br/>
<div class="c">
{{Button:draw}}
</div>
<br/><br/>
{{1:Dole}}
<br/><br/>
Ve skriptu stránky určíme, že tlačítko pro losování se má zobrazit pouze, pokud je povoleno opakované losování nebo výherce dosud nebyl vylosován. Toto zjistíme z parametrů modelu.
Do stránky vložíme dva webparty typu Skript. První webpart defínuje styly a vyhodnotí správné odpovědi. Druhý webpart vykreslí náhodně vybranného výherce po kliku na tlačítko Losovat.

Výsledná stránka pro losování pak vypadá takto:

Obě stránky a jejich webparty musíme ještě doplnit o skripty, které nám zajistí potřebnou funkcionalitu.