1. Podporované procesy

    Článek: AN0002019Aktualizováno:: 26.05.2021

    Na platfomě ObjectGears lze vyvinout různorodé aplikace podporující různorodé procesy ať už formou vývoje specifické oblasti pro konkrétního zákazníka, formou customizace obecného řešení při implementaci u zákazníka nebo vývojem konkrétní aplikace partnery ObjectGears.

    Jednou ze základních oblastí, na kterou se ObjectGears zaměřuje, je podpora IT procesů:

      Proces Model
    Configuration management IT
    Incident a Problem management IT
    Request fulfilment Požadavky
    Knowledge management Znalostní báze
    Change management IT
    Test management IT
    Release management IT
    Project portfolio management IT
    Financial management Finance
    Prioritizace úkolů řešitele IT/Požadavky

     Všeobecně uznávanou kolekcí best practise z oblasti IT procesů (ITSM - IT Service Management) je ITIL. ITIL® je registrovanou obchodní značkou společnosti AXELOS Limited.

    ITIL (Information Technology Infrastructure Library) je vyvíjen a aplikován v organizacích po celém světě již více než dvě desítky let. Poslední verze 3 sestává ze šesti hlavních publikací:

    1. Introduction to ITIL Service Management Practices
    2. Service Strategy
    3. Service Design
    4. Service Transition
    5. Service Operation
    6. Continual Service Improvement

    Výše uvedené procesy podporované ObjectGears vycházejí z těchto publikací. Zároveň zohledňují praktické zkušenosti tvůrců příslušných řešení ObjectGears a implementačních partnerů z reálného světa. Každá organizace má svá specifika, kulturu, přístup k riziku. Například velikost organizace má značný vliv na míru řízení všech aspektů uvedených procesů. Při implementaci ObjectGears budou specifika organizace zohledněna implementačním partnerem a dle potřeb organizace budou jednotlivé oblasti rozšířeny nebo naopak zjednodušeny. Dále může být doporučeno větší použití workflow, které je obecně efektivnější než "ručně" prováděné procesy, "ruční" předávání výstupů mezi pracovníky atd.

×